Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Bildmix

Av queenoflight - 2 augusti 2014 21:47

Häromdagen när jag gick i min trädgård med Fyran som vanligt travandes bredvid mig, så upptäckte jag att de här blommorna (vad heter de nu igen? Svar: Solidago. Tack Å! <3 ) slagit ut. Jag förknippar dem mer med sensommar och tidig höst, men på ett ställe i trädgården verkar de vilja slå ut lite tidigare än så.

Mmm lite höstkänsla förde de allt med sig, så här mitt i all högsommarvärme.

Tricket att stoppa äppelkart i vasen för att den skall stå stadigare, snodde jag med mig från spontankalaset i måndags hehe.


 


...men ännu är det inte höst.

Och varje morgon så vill Fyran gå ut det första hon gör, så då blir det lite morgonfötter på trappan *lycka* (bild från ett par dagar sedan - spana in min snygga bonnbränna på fötterna haha)

 


Imorse tog vi även en morgonpromenad och med sötaste röda skorna på de där små yttepyttefötterna bredvid mina större, så ville jag bara smälta ner i en liten lyckopöl. 

Fantastiska Ungen min som travade iväg med skorna på som om hon inte gjort annat. Jag menar, det är ju en sak att gå barfota och känna underlaget ordentligt under fotsulorna och både inne och ute så nästan springer hon fram numera. Men det är ju bra att öva upp sina färdigheter med skor på också... det kan bli lite knepigt på förskolan sen om inte annat. Och som sagt, hon travade på som om hon aldrig gjort annat. Vid bvc fastnade vi, för där ville hon gå uppför och nerför rampen om och om igen. Häromdagen så styrde hon kosan med bestämda steg mot min finaste A's hus. Fast det dök upp lite blomlådor i backen upp som måste luktas på, så vi plingade aldrig på. Vilket nog var tur, för jag tror minsann att fröken A sov på söta örat vid den tiden på morgonen hehe.

Förresten så får jag knappt hålla henne i handen längre heller. Inte ens för att det är mysigt. Nä, det är "jag kan själv!" som gäller nu och hon drar snabbt ur sin lilla hand ur min och springer före mig. Hihi Gullstumpan min.


På tal om morgon. Jag bara måste visa frukosten som Tvåan beställde i morse. Hans egen idé och han kallar den för Toppfrukost. Smörgåsen tyckte han påminde om Bobo i Babblarna haha.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards