Alla inlägg under november 2013

Av queenoflight - 30 november 2013 20:27

Om jag inte biter ihop, så känns det stundtals mest som ett pulserande.

Men så molar det till och det värker ända upp i högerögat och uppåt, utåt.

Gaah.

Jag har aldrig förr haft tandvärk.

Men nu känns timmarna till tisdag oändligt långa.

Speciellt när kroppen utan förvarning bara bestämmer sig för att bita ihop käkarna.

AJ!

Av queenoflight - 22 november 2013 08:36

Och jag låter henne hitta sina egna vägar.


...och finner henne på en helt annat plats än där jag först lade henne...

Världen är så stor när man är hela halvåret gammal.


Idag startades dagen redan på natten.

Nattsömn blev till vakennatt med blöjröd förkyldledsen Fyran blev till powernaps blev till extramorgonpigga Underbaringar blev till fredagsmorgon.


Och se, nu kommer det ett par fötter baklänges utkikandes bredvid soffan!


I koppen - och kroppen - finns varm choklad med hasselnötscréme som smältande fördjupar smaken. Som att dricka dubbelnougat.

Jag önskar mig en Willy Wonka-flod med trögflytande sammetslen choklad... tänk att få dricka den.

Och nu måste jag ha fått energi till att dammsuga. Lusten vägrar infinna sig dock haha.


Kaminen sprakar förnöjsamt.

Julmusik.

Och i fönstren lyser ljusstakarna.

Njutig morgon.





Av queenoflight - 6 november 2013 21:08

Jag nästade fast ett par volangigt virkade grytlappar på min begagnatfyndade kofta.

Det blev bra.

Eller bättre än bra. Faktiskt.

Jag gillar fickor.

Att stoppa ner mobilen i. Eller ett snor/dreggel/kräkspapper i. Eller kanske den där lappen jag nån gång äntligen skriver, så jag inte hela tiden glömmer bort att vi behöver tomatpuré. Och något mer jag redan har glömt. För att inte tala om smör. Hur skall det kunna bli pannkakor annars liksom?


***


Liten uppdatering: handdiskmedel!

Ovido - Quiz & Flashcards