Alla inlägg under april 2014

Av queenoflight - 29 april 2014 15:28

Gårdagskvällen visade sig bli minst sagt skitspännande...



Strax efter 18.30 så gick jag för att stänga av tv:n. Och som vanligt - men idag olyckligtvis - så råkade jag slänga ett öga ut genom vardagsrumsfönstret. Det där som vetter mot ICA-vägen.
Hmm, det skulle jag då inte ha gjort.
För vad får jag se där?
Jo, en mager karl med nerdragna byxor... han...s månbleka skinkor lyste rödhåriga i profil mot mig medan en lååång korv sakta pressades ut.
Jag måste ha spärrat upp ögonen. Det måste jag. Innan jag tittade bort. För att sekunden efteråt titta tillbaks igen, för det där kunde väl ändå inte ha varit på riktigt?
Fast det var det.
Den damp ner och sen drog karln upp byxorna igen och knäppte dem medan han rundade min trädgårdsdhäck och släntrade vidare uppför backen med ciggen i ena mungipan.

Just nu så önskar jag att det gick att tvätta ögonen i klorin.
Och att förklara för mina Ungar varför jag fnittrade hysteriskt medan jag berättade hela storyn för mormor i telefon, det var en historia i sig.
Hahahaha.
Av queenoflight - 25 april 2014 15:59

Med en storliten i famnen - precis som just nu - mest hela tiden, så blir det inte så mycket skrivet.

Jag har ju så mycket tankar som trängs och vill ut, men pekfingervalsen är liksom ingenting för mig. Det går fööör långsamt och blir bara frustrerande. Därför skriver jag ingenting istället haha.


Nåväl.

Soliga vårdagar med studsmatta och gladhumör gör att huset fylls med extraextra kids och det är Mamma Mias magiska pannkakskiosk och bullbak dagarna i ända.

Åh vad jag älskar att vara Hemmamamma och finnas här när Ungarna kommer hem från skolan. Och ytterligare några månader till så får jag vara just det, inklusive ett helt långt ledigt sommarlov innan allvaret börjar igen.

I augusti börjar min snart ettåring på förskolan (hugaligen!!! Jag fasar redan för det, för det blir värre och värre separationsångest från min sida för varje Underbaring haha. Tur att hon skall börja på bästa avdelningen i alla fall. Det gör det lite lättare) och den 1 september återgår jag till jobbet. Även där med dubbla känslor. Jag längtar efter mina kollegor. Men åh så jag skulle vilja stanna hemma längre...


Nä, over and out för denna gången.

Återkommer när det blir tillfälle.

Ovido - Quiz & Flashcards