Direktlänk till inlägg 4 april 2015

att blogga eller inte blogga...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.


Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag nämligen ut i bokform och jag hade en hel del foton med och det är ju så himla skoj att kunna bläddra tillbaks och minnas.

Hmm det kanske vore något.


Insåg även att jag knappt ens knäppt några bilder på Femmans boning heller.

Med Ettan så var det ytterst sporadiskt - det fanns ju knappt digitalkamera på den tiden haha. 

Med Tvåan så hade jag fått en digitalkamera, så då knäppte jag en bild vid varje veckobyte. Både från sidan och framifrån. 

Likaledes med Trean.

Med Fyran så blev det så där sporadiskt igen, men dock relativt frekvent. Men inte vecka för vecka. Lade upp kanske 5-10 stycken på Facebook, så de finns i alla fall sparade där.

Nu med Femman så har jag tagit ett par bilder bara. Och inte lagt upp på Facebook alls.

Lite sitter känslan kvar att jag inte hade tänkt outa mig där alls egentligen.

Samtidigt så satt jag ikväll och tittade igenom magbilderna från Fyran och kände hur roligt det var att ha dem sparade där...

Så kanske, kanske.


Och kanske skulle jag även börja blogga med bilder.

Men jag tycker att det är så meckigt med att först ladda ner dem till datorn och sen hit till galleriet och SEN kan jag äntligen blogga.

Jag som drar mig för att blogga bara bokstäver just nu liksom haha.


Eller också startar jag en helt ny blogg igen.

Denna har aldrig riktigt känts bekväm på något vis.

Så, skriva ut den och lämna den kanske vore det enda rätta.

Och börja om på ny kula - höhöhö - med både gravidblogg och bilder och hela Familjelivet och vardagen. Det där som är så roligt att ha kvar och nedskrivet.


Jaja.

Kvällsfunderingar.

Kanske att det händer vid halvtid.

Det är några veckor kvar tills dess.

...då hinner jag fundera ut ett lämpligt bloggnamn också haha...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Av queenoflight - 11 mars 2015 21:56

Mest för mitt eget minnes skull.   ÖNSKELISTA   Växthus. Lekstuga. Vedspis i köket. Fibernät påkopplat (dragning är redan gjord i samband med fjärrvärmeinstallation. Men den där lilla sista slutklämmen går lös på drygt 16.000 kr...hmmm)...

Skapa flashcards