Direktlänk till inlägg 21 september 2014

allt är som vanligt

Av queenoflight - 21 september 2014 22:16

Äsch, jag som hade kommit igång så bra och börjat blogga regelbundet igen.

Men så kom jobbet och drog igång och dagarna rullade på med dubbelt så mycket ös.

Njutigt skoj men andra prioriteringar och invänjning av nygamla rutiner.

Morgnar med gympapåsar att packa och frukt att stoppas ner i ryggsäckar.

Cykelhjälmar och fingervantar.

Finaste S som fött sötaste L. Min guddotter. *stolt* Längtar efter att snosa bebisdoft.

Gräsklippare som går sönder. Älsklig morfar som svetsar. Ettan klipper och får betalt. Både Mamma och Storing nöjda.

Äpplen som behöver plockas. Krattas upp. Ruttnar bort. Äts upp. Slukas. Bjuds.

Föräldramöte och Arbetsplatsombudsträff. Styrelsemöte, Nämndemannauppdrag och cellprov att planera ledigt för.

Och så alla dessa läxor som skall påminnas och hjälpas.

Finna nya vägar för att locka fantasi och min egen kreativitet kommer till användning och valvakan blir njutig med chaithé och akvarellpennor.

Kompislek, kramar och karameller.


Vintern är förberedd med overaller.

Skor måste inventeras och handlas.

Graderna krymper sakta men säkert neråt och idag sprakade brasan för jag vägrar fjärrvärme så länge jag kan.


Allt är som vanligt med andra ord.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards