Alla inlägg under april 2013

Av queenoflight - 22 april 2013 12:43

Och Liten har hicka så hela magen skakar och hoppar.

Näst sista barnmorskebesöket idag ( innan beräknatdatum är passerat ) och hon avslutade med att säga: "Vi får se om vi ses nästa gång då".

Men det gör vi.

Ses nästa vecka alltså.

Och jag har en längtansbild.

Om att gå väldigt höggravid på ica MAXI med fullpackad varuvagn och köpa nyfödingsblöjor och skumservetter.

En bild jag burit med mig sedan nästan från start.

Jag vill.

Och så vore det kanske skönt med en fungerande diskmaskin först också.

(någon som ser kopplingen till när jag hade Ettan i magen och inväntade "tvättmaskinsmannen" *fniss*)

Men egentligen.

Skulle Liten själv vilja ut i morgon så är inte jag den som är den.

Är dock fortfarande nyfiken på att få erfara upplevelsen av att gå på "övertid" och ställer in mig på det.

Men omedvetet är jag nog inställd på att få innan beräknat, då mina andra tre Underbaringar kommit före utsatt datum.

Det tidigaste jag har fött är i v 38+2.

Det är jag på onsdag.


Vill stoppa tiden, samtidigt som jag längtar så ofantligt.

"Alla" frågar om jag känner något.

Känner vad?

Mer än ljuvligt bök och stök och åmande och kråmande och tänjande där inne under mitt hjärta.

Inte någon gång har jag "känt" något.

Utan det har bara dragit igång och sedan har jag haft en Underbaring på mitt bröst.


Mmm den där känslan.

Att ta emot sitt Barn med egna händer och dra upp på sitt bröst och känna lukten av en ny liten människa, blod, svett och lycka.

Tårar har jag aldrig fällt.

Det har varit för stort för det.

Och samtidigt så totalt självklart, att jag bara känt mig alldeles lugn och fylld av en stilla lycka och den djupaste kärlek.

Det är större än Universum.

Och jag längtar.

Av queenoflight - 15 april 2013 12:21

Dricker hallonbladsthe och kontemplerar över att det enbart är tjugo dagar kvar till beräknat datum.

Stilla njutning.


Hänger örngott på torkvindan.

Fast nu regnar det och tvätten hänger kvar därute.

Min sömn kommer att dofta vårregn.


Diskar för hand.

Och beslutar att maten serveras på papptallrikar (kvar från vattenläckan) tills den rätta packningen till diskmaskinen anlänt. Fredag är det lovat.

Då tänker jag bara handdiska av pur njutning och nöje.


Fattar tuffa djurbeslut och tar konsekvenserna av det. Sorg men lättnad.


Flyttar blytung kökssoffa ut på altanen.

Perfekt för sommarens pannkakskiosk genom köksfönstret.

Sofflytt blir till ommöblering blir till skåpskurning blir till utrensning blir till sopsortering.

Blir till ryggvärk och höfter som ömmar och kropp som protesterar.

(och sessioner i soffan med vändtia och filtvirkning. Njutigt.)

Men jag är nöjd.

Trots att jag kanske bör inse att det är just bara, endast och enbart tjugo dagar kvar till beräknat förlossningsdatum.

Att det kanske inte är läge för att klättra upp och ner på stegar eller flytta tunga möbler.


Och mina Underbaringar.

gud så jag älskar dem.

Mina fantastiska småstora människor.

Så det svindlar och skrattar i magen och gråten vill tränga upp ur halsen och ut.

Lyckogråt.




Ovido - Quiz & Flashcards