Alla inlägg under mars 2014

Av queenoflight - 14 mars 2014 21:59

Jag skulle nog behöva en bloggutmaning för att få lite fart på skrivandet.

För jag behöver ju skriva. Jag känner det i hela kroppen. Men jag vet inte hur jag skall börja.

Någon som har några tips på en bra utmaning?

Av queenoflight - 11 mars 2014 21:36

Och idag drog vi på oss skönaste brallorna och ringsjalen och tuffade iväg till grannstaden för att införskaffa SJUåringspresenter. Wow. Hur hände det? SJU år liksom. Jisses. Det är så svindlande stort att jag inte ens fattar hur omöjligt det är att greppa.

Fikade lite chai latte och en väldans syrlig och fil(??)smakande smoothie (urk, inte speciellt god måste jag säga) och sedan blev det Stadsbiblioteket en sväng för att Trean hade myror i brallan och Fyran en hel myrstack. Läste lite, lånade lite och sen var det tågdags igen.


Trädgårdsbus och finaste S och ungarna kom och lekte en stund i solen.


SEN drog det igång.

Fyrans lite småkletiga öga från i morse började helt plötsligt rinna som tusan. Och Trean fick huvudvärk och var plötsligt jättevarm (feber konstaterades) och orkade ingenting mer än att ligga nerbäddad med gosefilten i soffan, så kompisen fick gå hem.

Vi får väl se hur mycket kalas det orkas med imorgon då... Det är tur att kompiskalaset inte är förrän till helgen. Då har Tvåan bjudit några killar från klassen och två kompisar från klassen över. Lite lagom så där.


Nä, fixa iordning morgonbrickan och förbereda paketjakten med ledtrådslappar kanske.

Sen skall jag försöka få några timmars sömn innan natthostan hos Ungarna sätter in...


Nattinatt!

Av queenoflight - 8 mars 2014 23:17

Rumsrokaden blev toppen.

KAOS i ett par dagar, något mindre kaos i någon vecka och ännu är inte varendaste liten bok flyttad.

Men det blev verkligen toppen.


Glädjande och lättande besked efter hjärnröntgen och blodprover.

PUST!

Nu släpper jag pausknappen och drömmer fritt igen. Yey!


Och idag var det ljuvlig vårkänsla i luften.
Utenjutardag.
Fika, lek och hamburgerkiosk.
Gunga, hänga årets första utetvätt och klippa ner fjolårsvisset.
Solvärmen rensar trilskande bihålor och förkylningsontig kropp.
Och Fyrans hostnatt är ett minne blott när hon lyckligt njuter av grässmak och rutschkana i Syskonens trygga famnar.
Kvillrande skratt när gungan killas i magen så där hisnande.

Nu tänker jag krypa ner till sovvarm Bebis och snosa henne i nacken tills jag somnar.

Kanske får jag några fler timmar sömn än tre inatt.

Det var ett under att jag inte somnade helt under Melodifestivalsfinalen ikväll. Tvåan ville så gärna se den och honom fick jag väcka precis när Yohio sjöng - det var ju favoritlåten. Sen var det som att han kom in i andra andningen och vi låg och gosade i soffan. Min stora nästan-sju-åring och jag. När allt var över så stupade han i säng, kramade mig varmt och sade med lycka i rösten, att det här var den bästa-bästa-kvällen.

Nu är det nedräkning till först födelsedag. Och sedan Gladiatorerna-premiär (och jag kan säga som så, att även jag ser fram emot Gladiatorerna. Mmmm Bullet... hehe).


Nä, i säng med mig.

Kanske tänker jag bli bättre på att skriva oftare.

Kanske inte.

Jag vet ju att jag saknar orden och att det är så fantastiskt kul att kunna gå tillbaka och läsa...samtidigt som jag inte har någon större lust att sitta vid datorn.

Hmm nåja.


Nattinatt!

Skapa flashcards