Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Berg-och-dalbana

Av queenoflight - 2 augusti 2014 20:46

Om det inte vore för dalarna så skulle topparna inte vara lika hisnande härliga.


Efter otrolig onsdag så följde en lite trilskande tordag, fantastisk fredag och en löjligt latig och lurigt humörig lördag. En sådan där dag när det minsta kan bli lyckligt stort, och allt smått kan bli stora svallande känslor.

Och jag är ju lite knasig.

Men ju mer syskontjafsigt och surhumörigt det är - desto mer längtar jag ännu fler Underbaringar som kramas och gnabbas, gosas och tjafsas. 

Haha familjen Knasboll. Det är vi det. Och jag är så fantastiskt outsägligt oändligt tokkär i mina Busråttor!!


Och ikväll hände det igen.

Lite hårkamning och genast råkade Mamman läsa HELA den nya boken om prinsessan Kristalla. Den var ju bara 46 sidor lång med mycket text på varje sida... Underbar bok för övrigt, så här i Pridetider.

I går läste vi Kalle med klänning, och den blev en stor favorit hos Tvåan. Han tycker absolut att jag bara måste och skall och är tvungen att köpa Kalle blir kär. Så snart det bara går. Helst förra veckan.


Imorgon stundar söndag.

Jag var faktiskt tvungen att kolla upp om det verkligen, verkligen är lördag idag, för det känns inte som det. Jag vet faktiskt inte vilken dag det känns som. En vardag, tror jag. Än så länge går det att vara så där ljuvligt dagvill. Men vardagen kryper sig på med stora, tysta stormsteg.

En vecka kvar på måndag, sedan börjar Fyran förskolan.

Jisses.

Det är faktiskt nästan så jag börjar gråta på riktigt, för jag vill inte att det skall vara dags ännu.

Vill inte.


 
 
Ingen bild

JsN

2 augusti 2014 21:07

Fortsätt njut!

Jag tror nyordningen med förskola kommer att bli annorlunda men jättebra!

queenoflight

3 augusti 2014 21:31

Ja, det tror jag också. I hjärnan. Hjärtat vägrar dock att inse något annat än att jag kommer längta sönder mig ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards