Alla inlägg den 24 juni 2013

Av queenoflight - 24 juni 2013 21:59

Idag så har jag köpt en skorstensrenovering och en ny braskassett.

Så vi blir kvar i vårt älskade Skrutthus ett tag till.

Och det känns BRA och rätt i magen.


Vindsröjning pågår dock ändå.

Och garderobsrens.

Även uthuset kommer att få sig en genomgång och det mesta kommer att slängas eller krängas.

Haha gu' vet att jag kommer behöva pengarna när det är dags att betala skorstenen...


Tänker dock som så.

Att oavsett hur länge vi bor kvar här, så kommer värdet på huset att stiga mer än vad det kostar mig att fixa skorstenen och då kommer jag att kunna sälja huset med en fungerande och sprillans ny öppen spis.

Och blir vi kvar i trettio år till så kommer vi varje vinter att kunna spara in pengar från fjärrvärmeräkningarna, eftersom det installeras en ny och betydligt mer effektiv braskassett. Då kommer den här skorstensrenoveringen att betala sig själv flera gånger om.


Men framför allt.

Vi blir kvar här.

I huset där det kändes rätt i magen så fort jag klev in över tröskeln.

Här där alla mina Barn lever, växer, skrattar, bråkar och busar och har så gjort ända sedan de kom till världen.

Ja, alla utom Ettan för vi flyttade inte hit förrän han var nästan tre år.

Men ändå.

Och jag vågar nog plantera Fyrans moderkaka snart.

Ännu ligger den i frysen och eftersom jag tvekat om hur allt skulle bli, så har jag inte ens vågat planera för en plantering.

Men banne mig om jag tänker låta rädslan styra och få mig att ge upp det här.

Och kommer den dagen då en katastrof med huset sker som jag absolut inte kan fixa, ja då får jag ta den smällen då.


Yey!

Vi blir kvar!



Av queenoflight - 24 juni 2013 21:02

Måste bara spara ner dessa länkar i bloggen, så jag alltid vet var jag kan hitta dem.

Underbara!

Och någon dag skall jag skriva ett eget inlägg angående att vara långtidsammare och slänga fram bröstet i parti och minut... inte ett medvetet "val", utan jag har bara lyssnat och sett mina Barn och så gjort det som känts rätt.

Vilket för just mig och mina Underbaringar har varit att amma fritt och länge.

Kanske har jag lite afrikanskt blod i mig?


http://www.incultureparent.com/2010/12/why-african-babies-dont-cry/


http://www.incultureparent.com/2011/02/breastfeeding-land-genghis-khan/


Lite grand har jag berört ämnet i detta inlägg:


http://queenoflight.bloggplatsen.se/2013/02/12/9456236-du-ar-som-oss/

Ovido - Quiz & Flashcards