Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Livet leker

Av queenoflight - 3 oktober 2013 08:37

Det sprakar mysigt i kaminen.

Krispigt klar promenad till skolan.

"Mamma, det finns tiotusenmiljonersmiljardersoändligt med frost, eller hur Mamma?"

Nu glittrar det i gräset av en strålande sol mot en klarblå himmel.

Nödvändig tripp till grannstaden skall snart företas.

Böcker som måste lämnas tillbaka.

Eller rättare sagt - EN bok som måste lämnas tillbaka.

Jag försökte låna om dem för att slippa åka just precis idag och alla gick att låna om, förutom just en.

Så ja, det blir en liten tågtur för Trean, Fyran och mig.


Spännande att se vad resten av dagen har att erbjuda.

Både igår och i förrgår var hallen full med skor (i större storlek än vad jag har) och väskor och mössor och jackor i en enda salig röra. Lovely!


"Mamma, jag vet att vi åt pannkaka igår, men snälla kan vi ha pannkakskiosk idag. SNÄÄÄÄÄLLA!!!"

Och så de där bedjande hundögonen. Fyra tioåringar är oemotståndliga.

Så självklart blev det pannkakskiosk.

...efter att de först sprungit till affären hela gänget och köpt mjölk...

"Hinner du innan min pappa kommer och hämtar mig?! Snälla snälla!!"

Och jag stekte och stekte och hade god marginal.

Men då kom kompisens pappa tio minuter för tidigt, så kompisen hann ändå bara äta ett par stycken.

Nåja.

Det blir nog fler tillfällen med pannkakskiosk.

Om det inte blir alldeles för kallt ute, vill säga.

Jag har nämligen ingen fungerande spisfläkt, så det blir rätt kallt att stå i korsdrag med vidöppna fönster. Haha.


Även Tvåan och Trean har haft kompisar här och det har varit fullt ös med skratt och lek och bus både inomhus och utomhus.

Aaaah jag älskar att ha Huset fullt med ungar.

Lek och pyssel, tvspel och picknick på gräsmattan.

Fniss, gråt, skratt och kivandes.

Livet helt enkelt.

Jag lever min Dröm.


   



Köp finaste bonaden och en massa mer i färgsprakande återbruk hos bästaste Persilja.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards