Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av queenoflight - 13 oktober 2013 21:18

Längtanspirr.

Så där så det bara fladdrar varmt i magen.

Inte för att det finns några specifika datum att längta till egentligen.

Utan det kommer liksom bara ändå, bara jag tänker på lösa men reella planer som jag vet kommer ske när tiden väl är inne.

Att få fixa fint i uthuset och vedboden.

Göra iordning grusgångarna.

Odla ordentligt i pallkragar.

Göteborg i vinterskrud. Eller vårskrud. Eller sommarskrud. Eller vilken skrud som helst - det är la Göteborg!

Gnistrande frostmorgnar och den första snön.

Att få skotta snö för första gången för säsongen - åh det längtar jag efter!!

Adventsljusstakar i fönstren.

Julmys och mellandagssoftande.

Nyårsafton med mina Underbaringar.

Försöka fler Busungar i Danmark.


Speciellt det där sista får det att pirra massor, men det får bli ett eget inlägg tror jag.

Och jag vet att jag nog inte behöver säga det här, för jag tror att ni som läser vet hur mycket jag njuter Nuet och mina finfina älskade Underbaringar. Och det försvinner liksom inte, bara för att jag även längtar fler. Jag kan göra båda sakerna samtidigt *flin*


Jag tror att jag måste göra en riktig lista snart.

Så jag kan hålla reda på alla mina längtor och strukturera upp dem lite mer.

Påbörja processen till att förvandla dem till planer.

Men än så länge längtar jag på.

Pirr pirr!

Av queenoflight - 13 oktober 2013 20:24

Sicken softsöndag.

Sovmorgon till halv sju då Fyran började sträcka på sig - och vaknade med ett solskensleende - och Tvåan och Trean kom in till min säng och låg och gosade en lång stund.

Jag tog en dusch och fick sällskap av både Tvåan och Trean och de fortsatte med att bada efter att jag var klar.

Ettan vaknade så småningom och då blev det varm choklad med vispgrädde och chokladsås och oboypulver på toppen. Mmmmums. Världens bästa sockerkick. En toast på det, så var söndagsfrukosten perfekt avrundad.

(hur många koppar med grädde och extra chokladsås det har blivit för mig under dagen, det tänker jag inte nämna för någon. Alls. Sssssschhhh!!!)


Ja, vad har vi gjort mer idag då?

Jag har kapat ved och fixat iordning en plats för de bautavedträn som inte kapen orkar med.

Alla möbler som blev över efter senaste ommöbleringen har fått platser i uthuset. Där får de bo i väntan på att de skall plockas in igen när ögon och möbleringssjäl vill få lite "nytt" att förtjusas över.

Och altanen är nu röjd och förberedd för den första snön och vintern.


Och jag njuter så fantastiskt av att bringa ordning i Nuet. I vårt fina älskade Skrutthus.

Med huvudet fullt av planer för hur det kommer att bli ännu finare till våren och nästa sommar. Då när all "gammal" ved kanske är uppeldad och jag kan röja ur vedboden ordentligt och stapla vårens vedbeställning fint.

Och allt som finns i de två förrådsrummen i uthuset, det tänker jag ställa ut på gräsmattan. Sopa ur förråden ordentligt och bara bära tillbaks det som jag verkligen vill ha kvar. Vilket är utemöbler och pulkor och så de möbler som jag brukar bytas av med. Resten kommer jag att tippa/skänka/sälja. Åh så skönt det kommer att bli!

För sedan ett år tillbaks kanske, så  känner jag ett allt större och skrikande behov av att rensa bort och ut och minska antalet pryttlar. Men samtidigt behålla det jag verkligen tycker om och spara på det som jag vet att jag kommer att möblera om med. För det är liksom lika livsnödvändigt som att andas för mig. Ommöblering. Jag tror det är medfött. Eller vad säger du, kära mor? *Ler stort*

Tänk, grusgångarna också. Eller som jag kallar dem - ogräsgångarna! De som kommer att bli jordfyllda till våren och gräsfrön som skall sås och sen kommer jag aldrig behöva hacka ogräs där mer. Najs.

...och bara tanken på de planerna, gör att det blir extra njutigt att vara i Nuet. För jag vet att det kommer att ske och jag känner ingen stress över att det behöver ske just precis nu. Det är så lovely att finna ett slags inre lugn även vad det gäller sådana saker.

Pyssla, rensa och ta hand om... och allt sker när tiden är inne.


Resten av dagen har vi mest bara varit.

Ungarna har spelat spel och tittat på film, lekt med bilar och busat med Fyran.

Jag har virkat och eldat och fixat med tvätt och disk.

Dagarna går så fantastiskt fort, så det känns som att det VIPS! är kväller och dags för godnattsaga.


Haha Tvåan och Trean har börjat med en kul lek när det väl är dags att stoppa om täcket. Trean skall försöka ge en godnattpuss till Tvåan, som överförtjust försöker gömma sig under täcket för att "slippa" lillasysterpussar. Och så skrattar de så de kiknar.


Måste nog ta och kika i kalendern för kommande vecka också. Det är badkläder som skall packas, bvc-besök och biblioteksböcker som skall lämnas tillbaka. Och så är det kalas för kompisens femåringar.

Men allra mest av allt så är det min Ettan som fyller TVÅSIFFRIGT.

Jisses.

Jag kan inte förstå hur det gick till.

Tio år.

Ett helt decennium.

Min älskade, älskade stora Kille.

Fniss, i helgen så försvann Fyran helt plötsligt. Ena sekunden så låg hon på sin lekfilt och i nästa stund så var hon bara borta. Och jag menar, såå fort brukar det inte gå att lära sig krypa. Från en sekund till en annan så där.

Guess what?

Då var det Ettan som hade snott henne och där satt de i soffan och gosade.

Hihi Gullungen min som är så kär i sin lillasyster.

Och jag är alldeles tokkär i alla mina Underbaringar.

Så det så.

Ovido - Quiz & Flashcards