Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av queenoflight - 11 oktober 2013 22:14

På vägen till skolan.

Tvåan: "Mamma titta, en guldsnigel!"


 


Och så har Skåpet hittat Hem.

Rejält och stadigt och i den finaste nyans.

Som om det alltid har bott i just vårt hus.


 


Trean frågade häromdagen: "Mamma, är det där såna där...eeh...äpplebomber? Nä, granatäpplen, menar jag jue."

Bomber och granater. Haha.


 


Och så tömde jag det ena vinteräppelträdet. Det där med stora, vinröda äpplen på. Som när man putsar dem blir knalligt rödblanka. Jag kokade mos på dem och det blev knallrosa. Passande så här i oktober månad.


 


För övrigt så har jag börjat på att skriva Fyrans förlossningsberättelse. Tänk att en så snabb händelse kan bli så lång att beskriva.

Och ååååååååååååh jag är sååå gravidsugen och förlossningssugen så det bara spritter i själ och hjärta.

Synd att inte kroppen verkar fatta hur mysigt det vore att få tätingar bara...


Ovido - Quiz & Flashcards