Alla inlägg den 9 januari 2013

Av queenoflight - 9 januari 2013 10:33

Idag känns allt så mycket.

Så nära.

Och jag läser ord som tar över min kropp och jag kan inte hindra leenden eller gråt utan allas upplevelser och öden blir till mina och jag känner med och känner för och önskar att saker och livet vore annorlunda på så många sätt för så många.

Snällare och mjukare.


Och snart skall jag kolla mitt järnvärde hos barnmorskan.

Hmm. Det ordet. Järnvärde. 

När jag skulle skriva om detsamma i ett annat dokument, så lyckades det mig flera gånger att skriva hjärnvärde istället. Även de gånger jag tänkt korrigera mig själv. Till slut fick jag verkligen sakta sätta ner fingret på j-tangenten och trycka ner, för att komma över den där tröskeln.

Men kanske borde jag kolla även det. Hjärnvärdet. För det snurrar bra mycket av tankar däruppe just nu minsann.

Ovido - Quiz & Flashcards