Alla inlägg den 18 juni 2014

Av queenoflight - 18 juni 2014 22:44

Ja, nu är då det efterlängtade och oönskade sommarlovet i full gång.

Ettan har längtat.

Tvåan vill fortsätta gå i skolan. Han tycker dock att det nu är rätt skönt med ledigt, då det varit rätt tufft mot slutet. Skönt med en paus från ret och sånt. Gullgubben min.


Om dagarna så leker vi. Busar. Skrattar. Bråkar. Pratar. Spelar kort. Tittar på film.

Jag kan även klippa gräset igen, då bästa pappa/morfar svetsade ihop handtaget på klipparen. Yey!

Igår sågade jag ner ett träd.

Och idag så kapade jag ner bersån. Inte helt, men nästan. Tvåan suckade lite att "nu går det ju inte att gömma sig". Men jag förklarade att den kommer att bli mycket bättre när den fått buska till sig lite igen. Som den var nu, så hade jag bara kunnat klippa den med hjälp av stege och så vill jag inte ha det. Hur mysigt det än är. Jag tänker INTE stå och vingla på en stege med Fyran på ryggen...


Idag var det värsta polispådraget här i byn också.

Poliser och bilar och hund och helikopter.

Det hade tydligen varit villainbrott i två hus mitt på ljusan dagen, så nu eftersöktes gärningsmannen/männen med ljus och lykta.

http://salaallehanda.com/nyheter/sala/1.2532239-inbrott-i-tva-villor


Imorgon behöver vi verkligen åka och handla.

Blöjor, mat, vitaminer och spikar. Ja, lite sånt.

Så det kanske är dags att lägga sig nu.


Nu kanske mobilen kan hålla sig lugn också. 

Jag trodde den skulle surra sönder när gruppsmsen från familjen trillade in, då vi alla försökte lösa gåtan: "vilket djur har gått i skolan längst".

Jag engagerade tre av mina mamma-grupper på fb och till slut så var det en från 03:orna som klurade rätt: Doktoranden!

Hahahahaha.

Och TACK!!!

Så, nu kan vi alla pusta ut och somna utan djur på hjärnan.

Ovido - Quiz & Flashcards