Alla inlägg den 12 juni 2014

Av queenoflight - 12 juni 2014 20:09

Första riktiga sommarlovsdagen.

Och det var så fantastiskt skönt att inte behöva passa tider på morgonen.

Sen att jag hade glömt att stänga av mobilalarmet så den ringde klockan 06 ändå, det kan jag ju tala lite tystare om.


Så, vad har vi då gjort idag?


Jo, jag har fått ytterligare ett bevis för att jag är superstark. Eller nåt. Haha.

När jag klippte gräset så gick nämligen gräsklipparens handtag helt tvärt av på den högra sidan.

Jisses.

Jag fick den gräsklipparen sommaren 2012, efter att min förra blivit stulen/försvunnit.

Sommaren 2013 så hann jag använda den en gång innan jag var tvungen att lämna in den, för då fungerade inte "det självgående". Det tog mååånga veckor innan den blev klar, så jag hann väl använda den kanske fem gånger den säsongen allt som allt.

Och så i dag, så gick handtaget helt av.

Visst skall väl en STIGA-klippare klara mer än så, tycker jag.

Måndagsexemplar?

TUR att vi då har en fantastisk pappa/morfar som kan svetsa och greja.


Vad har vi mer gjort?

Jo, efter diverse heta diskussioner kring eventuellt fuskande eller inte, så bestämde jag mig för att lära mina Ungar det ULTIMATA fuskspelet: bluffstop.

Yey!

Supernajs att sitta alla vid köksbordet och spela lite kort.

Godisskål och marinerade kikärtor. Mums.

Och även sedan åskvädret bedarrat och sommarbolibompa börjat, så var det ingen som ville sluta spela.

Ettan ville till och med följa med upp och lyssna på ett par kapitel högläsning när det var dags för Tvåan och Trean att lägga sig. Där låg de alla tre i sängen (medan Fyran härjade runt på golvet bland alla Storasyskonens leksaker haha) och gosade och lyssnade. Så underbart.


Och min älskade Trean då. Hon är ju bara såååå finurligt go'.

"Mamma, visst är puss ett hjärta från munnen?"

Ovido - Quiz & Flashcards