Alla inlägg den 14 september 2013

Av queenoflight - 14 september 2013 21:37

Det blev en matlagningslördag.

Två olika sorters lasagne, då jag "råkade" göra lite för mycket bechamelsås. Ooops, vegofärssåsen räckte bara till en lasagne. Snabbt in i frysen och inventera och där hittades det en påse med wokgrönsaker, så det bidde en kintaliensk (kina+italiensk) lasagne. Med smaksatt crémefraiche tillsammans med grönsakerna. Mums.


Efter det gjorde jag en sats kålrotslåda (i smyg...) och så fort den var klar så tog vi med oss en låda hem till mormor och morfar för att överraska. Jag tror att det blev uppskattat, minsann.

Dock blev den lite klen i smaken, då jag upptäckte att jag bara hade en liten skvätt ingefära kvar. Hur kunde det hända?! Och ströbröd fick jag lov att göra själv i mixern. Men det funkade rätt bra, trots allt.


...och när jag ändå hade en ugn-dag, så svängde jag ihop en kladdkaka till kvällsmys också...

Mmm jag lät den stå en minut för kort i ugnen, så den blev så där extraextrakladdig. Shit så god den blev. Smältande kladdig med smak av chokladkola. Mums.


Jaha, vad skall vi hitta på för mat imorgon då?

Korv med bröd kanske.

Känns som att jag redan har förbrukat veckans ranson av matlagning efter idag haha.


Och så känns det som att jag skulle vilja skriva ett lite längre inlägg ikväll *sneglar mot berget av disk*
...nähä...diska var det kanske... Hepp!

Ovido - Quiz & Flashcards