Direktlänk till inlägg 11 september 2013

ingen ursäkt längre...

Av queenoflight - 11 september 2013 21:37

Nu har jag ingen ursäkt för att inte skriva längre.

Har av min mor fått låna ett tangentbord som jag kopplat till min krånglande bärbara och vips, så kan jag skriva fort och lätt igen. Otroligt skönt!

...men nu lär jag ju börja producera inlägg igen haha...


Jag har ju ett par "större" inlägg jag har tänkt skriva, men de får vänta ett litet tag till.

Mjukstart låter som en bättre idé, tycker jag.

Hmm så... vad har vi gjort idag då.


Jo, jag har nu ikväll fått hem en trött och strålande lycklig Ettan som tillbringat eftermiddagen och kvällen på äventyrsbad med allra bästaste moster och morbror.

Överraskningsresa direkt efter skolan som innebar vattenrutschkana, strömsimning, hopptorn, bad, fika och bus.
Plus klädshopping och hamburgare. Hihi han var helt slut och såååå nöjd!!!

Tusen miljoners triljoners TACK för att ni ivägnappade min Underbaring och gav honom en sådan härlig dag.

Jag känner mig så otroligt tacksam, privilegierad, glad och "omtänkt" när de vill överraska mina Barn så här. Det betyder massor för mig (för att inte tala om Ungarna) och värmer hela själen.

Och det gäller verkligen alla mostrar/morbror och övriga släktingar som mina Ungar har runt omkring sig. Att de tänker på mina Barn och bara tycker om att vara med dem - vare sig det är en överraskningsdag, måla naglarna, titta på speedway med morfar, what ever -  det betyder så fantastiskt mycket.

Äsch, nu blev jag så där gråtigt rörd igen.


"Nu åker jag strömmen, Mamma!" sade en sömnig Älskling med ett stort leende när han sjönk ner i kudden.
...men jag hann inte mer än ner till köket, förrän jag hörde honom ropa:
"Mamma! Tanden!"
Jag rusade upp och minsann, om han inte hade tappat en tand också.

Mycket blod var det... och nu lär jag väl kontakta tandfén.


Innan dess så har jag och Fyran varit på Öppna Förskolan med prat, fika och sångstund.

Och det allra mest braiga med det, det är att ÖF numera ligger alldeles jämte förskolan. Så även om Trean har korta dagar, så behöver jag bara hämta henne "över staketet" och så kan hon vara med på ÖF en timme också. Perfekt!

Har ju ännu inte fått någon respons från rektorn angående mina tankar kring Treans förskoleplats. Kanske måste jag vara mer specifik i mina önskningar, än att bara bolla tankar.


Åh jag måste bara få glädjeskriva, att det hittills är en helt fantastisk föräldraledighet.

Allra först och främst tack vare alla mina fyra härliga Underbaringar förstås.

Min Bebis-Fyran som får mitt hjärta att svämma över och hennes Storasyskon som är så totalt tokkära i sin lillasyster. Även fast hon drar dem i håret så fort hon kommer åt... och det är ett starkt grepp hon har i sina små fingrar hihi. Och de leker, busar, klappar, kramar, bär, håller, vaggar och kittlar. Och Fyran skrattar aldrig så mycket som när just Storasyskonen roar henne. Det är så underbart att se och jag önskar att jag kunde beskriva i ord hur jag känner det. Men det är liksom för stort. Svindlande lyckligt.


Och först så fick vi ett långt, ledigt sommarlov tillsammans, med underbara soldagar och för första gången på flera år så hann jag och vi varva ner på riktigt och njuta sommarlovslunk fullt ut.


Sedan började vardagen, med visserligen tider att passa, men även sköna rutiner.

Och förmiddagar fyllda av Öppna förskolan, föräldra-barn-träning (Hej Muskler - er har jag inte träffat på tjugo år! ...och hej Träningsvärk! Du är också välkommen, för då vet jag var musklerna är bosatta hehe), sångstunder och snart även babymassage och rytmik.


Men det allra bästa med sensommarens och kommande vardagar: fika och promenader med nyfunna härliga vänner att prata om allt mellan himmel och jord med. Otroligt välbehövligt, måste jag säga och jag är så tacksam för att det finns så härliga människor i den här byn att vara föräldraledig samtidigt med.


Nu räcker det för den här gången.

Kan ju inte ta ut mig redan första dagen.

Och lite virkning och kanske ett avsnitt av Project Runway hägrar...

(för att inte tala om hur en bit av en lyxigt kladdig kladdkaka som jag fått av goa vännen S ligger och frestar på köksbänken...hmmm over and out för ikväll var det hehe)

 
 
Ingen bild

JsN

12 september 2013 22:03

Vill mamma ha tillbaka tangentbordet?

(Ska jag fortsätta rota efter ett extra tangentbord? Jag tror jag har ett och skickar det gärna om jag hittar det och du vill ha det)

 
Morgana

Morgana

13 september 2013 08:43

Nämen åh vad gulligt av dig.
Har inte frågat henne ännu, men tror nog jag kan låna det ett tag framöver :-)
Tack snälla ändå!!

http://queenoflight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sanna

13 september 2013 09:09

Och jag är väldans glad att du är föräldraledig samtidigt som mig;)En riktigt bra mammaledighet blev det denna gång:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards