Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Snart slutspurt

Av queenoflight - 12 februari 2013 10:16

Det går så fort.
Idag är jag i v 28+1 och nu känns det som att slutspurten börjar närma sig.
Och jag längtar, längtar, längtar efter själva förlossningen och att få träffa min Liten och möta hens blick för den allra första gången.
Och jag njuter Nuet och av att känna Liten buffa runt inne i magen.
Så nära, men ändå så långt bort
Som på andra sidan jorden och ändå så nära som det någonsin kommer att komma.
Bara ett litet skikt av hud (och annat) som skiljer åt...och jag kan ibland känna Litens kroppsdelar och nästan greppa om en liten hand.
Fantastiskt förunderligt att vi snart får ses.
 
Och jag vet att mycket fokus ligger på min växande mage just nu.
Jag behöver fokusera där.
För så mycket annat är osäkert och instabilt och då behöver jag hålla fast i det som är lyckligt.
Som mina Underbara Fantastiska Ungar - de utanför och den inuti min mage.
Mina Underbaringar som lever och bor i mitt hjärta och som jag älskar mer än hela Universum.
 
Fick i alla fall goda nyheter från Försäkringsbolaget via Anticimex-bedömning idag.
Att jag även fortsättningsvis får ha "hussvamp" inkluderat i min villaförsäkring.
Alltid något.
 
Och besöket hos barnmorskan igår, stillade min (och hennes) oro över att magmåttet avvek neråt nästan ett helt steg vid förra mätningen.
Nu följer jag min egen kurva, om än den nya kurvan. Mitt emellan mellan och översta, istället för strax över den översta. 
29 cm i v 28+0.
Och blodtrycket var bra och min Litens hjärta tickade på i lovely 152-154 slag/minut. Underbart!
 
Idag: 
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 1 full dag (v28+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Du har 82 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
Wiiiiiiiiiiiiiiiie!!!
82 dagar är ju ingenting nästan...
Och det pirrar i hela mig när jag tänker på att gå och storhandla på MAXI några veckor innan BF...ost och mjölk och bröd...och så de där paketen med de allra minsta blöjorna. Ååååh.
Skall jag verkligen få byta blöja på en liten nyföding igen?
Lyckos mig.
 
Och naveln putar ut hihi.
 
   

 
 
Ingen bild

Frida

12 februari 2013 14:42

<3

 
Michaela

Michaela

13 februari 2013 20:37

Åh vilken härlig bild!
Man kan ju inte annat än bli lite avis på att få känna en liten buffa och förlossning!
Stor kram från oss alla i Vittinge!

http://sl33pymela.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards