Alla inlägg den 28 december 2013

Av queenoflight - 28 december 2013 10:53

Tvåan:


Subway Surfers. Granar att samla ihop. Sextio stycken. Tvåan hade samlat 13.

"Då har jag...femtio...FYRTIOSJU kvar att samla!"


Och:


"Mamma kolla! Det är nio avsnitt. För tre plus tre plus tre blir ju nio."

* * *

* * *

* * *


Långa tal kan han läsa ut.

Som 275.431

Han räknar tiotal uppåt och neråt och plus och minus med höga tal.

Hela tiden räknas det. Precis som med Storebror.

Läser gör han också. Hela tiden. På skyltar, mjölkkartonger, lådor, böcker, ALLT.

Och jag ler stort med hjärtat svällande av stolthet.

(och så pustar jag lite grand för att han verkar fixa det där. Jag önskar åt alla mina Barn att de skall slippa behöva kämpa med bokstäver och siffror)


Och engelska är han en mästare i, så liten han är (tack Minecraft och youtube!)

En dag på väg till skolan så hörde jag en storkille från sexan säga till en annan: Den där killen är superbra på engelska! Jag har hört det själv! Och han går bara i förskoleklassen!


Ovido - Quiz & Flashcards