Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Hur länge är snart?

Av queenoflight - 30 juli 2013 21:08

Tvåan (6 år) frågade: "Hur länge är snart? Eller om en stund?"

Och vi kom fram till att det kan ju variera så oerhört, så det är egentligen rätt dumt att säga så.

Tvåan: "Jag tycker att snart borde vara som ett svärord, så man inte skall säga det!"


Idag har vi äntligen fått regn som håller i sig lite mer än en halvtimme.

Den där halvtimmen kom för någon dag sedan, annars har det varit sol och värme i flera veckor.

Skönt med sommar visserligen (för förra sommaren var det precis tvärtom, här där jag och mina Busråttor bor) men lite regn då och då skadar inte.


Idag var det även näst sista dagen för garnrea på YlloTyll.

Jag har velat och tvekat, men till slut så kunde jag inte hålla mig...

...och det blev visst ett helt gäng garner, då just det garn som jag virkar filtar med fanns med på rean.

Ooops, antingen så är det väldigt dyrt med rea, eller också blir det många filtar. Det beror på hur man ser på saken haha.


Går omkring med ett lyckosurr i hjärtat. Och bara jag tänker på hur fantastiskt rik jag är som har mina älskade Underbaringar, min fantastiska familj och släkt, mina fina fina vänner och mitt kära gamla Skrutthus, så svindlar det till i både huvudet och maggropen. På riktigt.


Om ett par veckor kommer dock en tung dag, med begravning för lilla gammelgammelmoster. Känner tårarna komma bara jag tänker på det. Hon har liksom alltid funnits där.

Varje gång jag står vid spisen så tänker jag på henne. Precis och exakt varje gång och det blir rätt många på säg fem år...

När mina äldre Barn var små, så ringde hon nämligen och berättade för mig att det var jätteviktigt att ha handtaget på kastrullen/stekpannan vänt inåt mot spisen. Ifall att någon av barnen skulle komma åt, så kastrullen inte skulle kunna tippa ner så lätt. Nu visste jag det och gjorde redan så. Men jag lyssnade och tackade för tipset och jag tänker på det precis varendaste gång sedan dess. Hennes omtanke om mina Barn och mig.

Och jag minns när jag var liten och sov över hos henne en gång. I den bäddsoffa/schäslong som nu står i mitt pysselrum och som var full med kuddar och jag skrev i min skrivbok om Grevinnan Beatrice och vi tittade på en actionfilm om en långtradarchaffis och det blev sent.

Och lilla bänkbyrån i hallen där leksakerna förvarades. Kanindjuren som var virkade med öglepäls. Och burkarna som fortfarande doftade av vaniljsocker och som var så härliga att stoppa ner näsan i.

Jag saknar dig så mycket, N.

Sov så gott.

Jag älskar dig.

 
 
Ingen bild

Frida

30 juli 2013 21:52

Åh det där med snart och sen :-) A har bestämt att snart är bättre än sen, för snart kommer före sen. Så ska något bra hända snart är det bra, men måste man vänta till sen då blir det jobbigt ;-)

queenoflight

30 juli 2013 21:59

Haha åååh så bra!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards