Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

alldeles lagom

Av queenoflight - 18 mars 2013 22:13

Idag.

Kvinna i mogen ålder: "Vilken fin mage du har. Alldeles lagom för tiden!"
Tänk så najs att inte bara höra: "wow vad STOOOR du är!"


v 33+0 idag.

48 dagar kvar. Plus minus ett par veckor.

Hormonranden ovanför naveln blir allt tydligare, även om den fortfarande är svag.

Men jag ser att den finns där.


Njuter nuet.

Längtar maj.

Wiiiiiiiiiiiie och pirr.


Och jag tänker att det kanske börjar bli dags att planera lite mer av de praktiska bitarna inför förlossningen.

Hur jag skall ta mig in och vem som har möjlighet och lust att busa med mina Underbaringar under tiden och lite sånt.

Drar det igång en vardag under kontorstid så är det ju inga problem.

Då kan jag föda medan de är på förskola/skola.

Men om det drar igång mitt i natten.

Eller på en helg.

Eller om det blir långdraget eller komplikationer eller snitt så Liten och jag blir kvar på bb.

Ja.

Det enda man vet, är ju att man ingenting vet.

Förrän verkligheten kickar in och då får man hantera det då.

Men kanske vore det skönt att i alla fall ha hunnit tänka några varv även i de banorna och i alla fall ha planerat det som planeras kan.

Jag som bara har hunnit tänka att mitt största krux blir att bestämma när det börjar bli dags att ringa min doula så hon hinner hit i tid.

Stor nytta liksom, om jag ändå inte har någon lösning på vem som skall busa med mina Älsklingar.

Jaja.

Hemförlossning är ju ett (lockande och spännande) alternativ.


Hmm.

Blir till att klura lite på det här.

För jag är inte en sådan som förutsätter.

Och jag har inte frågat någon ännu heller.



 
 
Ingen bild

Ardian

19 mars 2013 19:08

va med på min ''veckans blogg :) www.ardianbeka.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards