Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Fyran är här.

Av queenoflight - 13 maj 2013 08:16

Och Fyran kom.

Som en virvelstorm ville hon ut till oss och solskenet.

Ljuvlig som få och livet som jag visste det fick ytterligare en älsklig dimension.

Svindlande lycklig.

Så där gråtsnyftande och tacksamt och privilegierat.

Tänk att hon ville komma.

Tänk att hon valde just mig och min familj.

Tänk att hon finns.

TACK.


Tokkär.

Och hennes syskon är upp över öronen förälskade i vår tuttande, sovande och bajsande Underbaring.

Klappar, pussar, klär på och byter blöja och vill vara nära, nära.


Och jag fick som jag ville.

Jag fick prova på att "plussa" på tiden.

Med en halv dag eller så.

Sedan tyckte Lillskrotan att det blev bråttom ut, så det blev både blåljus och skrikande kurvor och tjugo minuter efter ankomst till förlossningen så låg hon på mitt bröst.

Ett under av ljuvlighet från det mörka håret och ner till de långa, finlemmade tårna.


Tänk.

Hur kan man älska någon så mycket?

Hur är det möjligt?

Hur mycket känslor ryms i ens kropp innan man exploderar?


Mamma älskar Dig.

Mamma älskar Dig så fantastiskt mycket.

Mer än hela Universum och ännu mer och mer för varje sekund.

Mamma älskar Dig.

Alltid.

Evigt.

Oändligt.


Det hände för bara en liten vecka sedan.

En dag fylld av strålande sol och majvår.

Och ändå har hon väl alltid funnits hos oss.

Så självklar.

Så mycket kärlek.

 
 
Ingen bild

Frida

13 maj 2013 12:48

<3

 
agata

agata

14 maj 2013 13:34

Grattis och hurra! Så roligt med en till liten fin!

http://agata99.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards