Direktlänk till inlägg 11 december 2012

trögfattad

Av queenoflight - 11 december 2012 22:23

För att fördriva tiden medan kräksjukan försvinner från Huset, så sorterade Trean och jag på små yttepyttekläder idag.

Jag har fortfarande svårt att få in i skallen att det - om allt går väl - i maj kommer att finnas en liten Bebis att klä på de där små yttepyttekläderna.

En liten Fyra.

SOM  jag har längtat.

I så många år.

Men det kom liksom lite annat emellan.

Äggdonationer, hormonknasig kropp, abort, cellförändringar, slyngdiatermi (operation av livmodertappen för att ta bort cellförändringar), knasiga blödningar, ytterligare cellprov, missfall... you name it.

Tänk så mycket jag ändå gått igenom åren 2010 fram tills nu. ..

Och så nu.

Äntligen.

Jag kan inte fatta, men är så lycklig att jag vill skrika högt.

Och snart är jag ju faktiskt halvvägs.

Tiden rusar och jag njuter av varje sekund.


Efter att inom loppet av bara några dagar, blivit kontaktad av två helt oberoende personer som båda hade äggdonationsfrågor, så har jag läst tillbaks lite i min gamla blogg.

Tänk, så häftigt det var att donera. Och jag hoppas och önskar att fler skall våga ta steget!!

Och där finns även en hel hög med längtansinlägg gällande fler barn och... jag kan faktiskt inte fatta att jag är där nu. Att jag ÄNTLIGEN går med en Längtansfyran i magen. 

Jag kan känna hur hen sprallar och buffar där inne i magen. Oftast runt samma tid varje kväll (som nu hihi), annars mer sporadiskt under dagtid. Och det är den mest fantastiska känsla.

Och jag njuter njuter njuter nuet....och längtar så fantastiskt till maj och att få möta den där djupa, allvetande blicken som rymmer hela Universums alla hemligheter, frågor och svar.


Ibland tänker jag att jag skulle bli bättre på att uppdatera bloggen också.

Har den senaste tiden läst igenom min Familjelivsblogg från då jag väntade både Tvåan och Trean och det är så himla skoj att följa sig själv och återuppleva i princip varje dag av graviditeterna.

Kanske känns det fortfarande alldeles för overkligt... att jag verkligen skall få äran att bli Mamma åt ännu en Underbaring. Det är så stort och lyckosvindlande att jag blir gråtfärdig.


Ja just ja.

Jag målade en byrå idag också.


 
 
Ingen bild

Veronica/Edvina

11 december 2012 22:54

Och världens bästa mamma får den lilla bebben! Ja du är verkligen värd en 4:a efter allt du gått igenom.
Kramis

 
Ingen bild

helenfrolander.blogspot.se

12 december 2012 08:36

Massa kramar gumsan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards