Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Rumsrokad i vardande

Av queenoflight - 1 februari 2014 13:14

En STOR rumsrokad är i vardande.

Genomtänks omsorgsfullt inuti mitt huvud innan allt sätts igång.

Nya tankar.

Nya lösningar.

Lite obeslutsam ännu kring vem som skall ha största rummet uppe respektive nere.

 

Men det känns skönt att ha ett "måste" som först måste till, innan jag drar igång spektaklet.

För det här blir tre rum som byter plats och våning och miljarders med pryttlar och möbler som skall flyttas och hitta nya platser, så det kommer inte att göras i en handvändning.

Ursäkter och förevändningar är därför bra.

Så jag MÅSTE bida min tid.

Men åååh så sugen jag är!!

Det kommer bli så bra, så bra.

Och så kom jag på den strålande idén att den inredda kattvinden skall få bli klädkammare åt hela familjen. Yey så toppen det kommer att bli!!


Måste-grejen är att dra en datorkabel från nedervåningen till övervåningen.

Min Ettan har nu sin stationära gamingdator i rummet bredvid köket. Det rummet är även pysselrum. Men utnyttjas som sagt nästan enbart som gamingrum...och torkrum haha. Och han längtar efter att få ha sitt egna rum igen. Där han kan stänga till om sig och få rå sig själv. Han är ju ändå tio år. Och pysselrummet är inte optimalt att ha tillstängt. Det behövs öppna dörrar åt båda håll för att få bra värmegenomströmning på nedervåningen och slippa ha så mycket fjärrvärme på.

Så, han skall få Treans rum på övervåningen. Men då behövs det en datorkabel dit, så Ettans stationära dator fungerar med uppkopplingen. Annars blir det INGEN rumsrokad haha.


Har dock lite frågetecken kring hur de andra rummen skall fördelas och placeras, men det skriver jag nog ett separat blogginlägg om.

Och den som känner mig irl och vet hur vi bor, får väldans gärna komma med åsikter, synpunkter och tips i så fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards