Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Ett kärt återseende

Av queenoflight - 26 augusti 2014 21:26

Åååh jag sitter vid min gamla trotjänare till dator nu.

Med ett mjukt tangentbord med följsamma tangenter, så fingrarna dansar och orden kommer på pränt i exakt samma ögonblick som jag tänker dem. DET är lovely, minsann.

Bytte ut musen också mot en av våra gamla och även den är så där mjuk i scrollern så det är en ren fröjd att surfa runt och skriva just nu.

...jag får njuta så länge det varar. Datorn har legat undanstoppad i en låda i en väldans lång tid nu, för helt plötsligt så bara gav den upp. Jaja, den börjar ju få några år på nacken. Född (nåja, i alla fall inköpt) våren 2008.


Nu är det istället min nygamla (hösten 2012) som fått spatt och idag helt plötsligt bara stängde ner sig själv och listade upp en massa felmeddelanden och grejer och gaaaah. Den gick inte ens att stänga av till slut, utan stod bara där och tuggade. Min nygamla som jag aldrig blivit riktigt kompis med, då tangentbordet krånglat från start med sega knappar. Så där så jag måste gå tillbaka precis hela tiden för att bokstäver missas. Eller blir trippla bara för att jag måste trycka så hårt för att det skall bli några bokstäver över huvud taget. Till slut kopplade jag på ett externt tangenbord. Och en extern mus. Och för några veckor sedan så blev det ordinarie tangenbordet ännu värre och skrev alltid dubbla bokstäver för varje knapptryckning som gjordes. Hmm. Mystiskt.


Men åååh så jag har saknat min lilla svarta haha.


Jag satte Ettan på att leta rätt på lite förslag på ny dator, för jag vågar inte tro på att den här kommer att hålla speciellt länge till trots allt. Han hittade en som är bra för mig att surfa/blogga/betala räkningar/lyssna på musik på, men samtidigt schysst för Tvåan att teama upp med Storebrorsan och spela Minecraft på.

Hmmm den var inte så där jättebillig direkt, men den tål att tänkas på.


Tills vidare så NJUUUUUTER jag av att dansa runt här på tangentbordet.

Tänk, det hörs knappt att jag skriver, så mjuka är tangenterna. Det bara knapprar lite trivsamt så där.

Guu' så snälla ord det måste komma ut i bloggen nu då, när jag har en så trivsam dator hihi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av queenoflight - 14 februari 2017 18:12

Vi kör! Jag måste. Det är min Dröm. Allting löser sig. Bara mina köpare får sitt ja från banken, så kör vi. Tjohooo!!!! ...

Av queenoflight - 1 februari 2016 20:52

Kanske att mitt inlägg från dryga året sedan återigen har blivit aktuellt. Jag vet inte. Men jag har ingen lust att panika fram ett beslut som jag var tvungen till förra vändan. Istället så tänker jag stämma i bäcken och redan nu fundera över a...

Av queenoflight - 10 januari 2016 19:36

Just idag så finns det så mycket jag vill säga. Det har varit en dag full av känslor på alla sätt och vis och jag behöver få skriva av mig och ur mig allt som jag går och tänker på just nu.   Häromdagen så fick jag frågan vad jag skulle göra om...

Av queenoflight - 4 april 2015 22:14

Inser att jag nog måste börja "tvinga" mig själv att sätta mig ner en liten stund varje kväll, för att få lite snurr på den här bloggen igen.   Tvåan och Trean tycker att det är fantastiskt roligt att bläddra i min förra blogg. Den skrev jag näml...

Av queenoflight - 17 mars 2015 20:30

Här går livet sin gilla gång...fast senaste veckan definitivt på sparlåga. En efter en har vi trillat dit i feber och hosta. Sån där segdragen feber som är tillräckligt hög för att inte orka något men tillräckligt låg för att inte däcka totalt i sä...

Ovido - Quiz & Flashcards